New kid on the blog…

Dette er mit første indlæg på min første blog. Jeg har været en passiv del af blogosfæren i et par år og har på det seneste samlet mod til at hoppe med på vognen. Nytårsaften gik det hverken værre eller bedre, end at jeg i lettere overrislet tilstand lovede mig selv at være aktiv blogger i 2007, så der er vel ikke andet at gøre, end at komme i gang.

Jeg er snart kandidat i kommunikation fra RUC og har herudover en bachelorgrad i Kultur- og sprogmødestudier under vesten. Da jeg i øjeblikket er optaget af mit speciale, vil mine indlæg sikkert ofte tage udgangspunkt i dette arbejde det første stykke tid. Men det er bestemt heller ikke kedeligt!

Emnet er de større danske ngo’ers kommunikation omkring deres egen professionalisering – eller måske nærmere mangel på samme. Problemet for de ngo’er, jeg har talt med er, at de kan se, hvordan professionalisering er nødvendigt for at tjene deres sager bedst muligt, men de kan ikke fortælle om deres professionelle arbejde, fordi deres omverdeners billede af nødhjælp ikke har fulgt med selve nødhjælpens udvikling og forandring. Jeg har derfor sat mig for, at anbefale en kommunikationsform og -strategi, der tillader ngo’erne at formidle deres professionalisering som et aktiv og erstatte den defensive undvigelsestaktik, der til en vis grad synes at karakterisere ngo’ernes nuværende formidling.

Men mere om det senere [hint: det har med blogging at gøre]. Nu er jeg i gang, og så må vi se, hvor længe mit nytårsforsæt varer ved … godt nytår!

0 Responses to “New kid on the blog…”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

del.icio.us

Tweets

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.


