Aha! Copenhagen ligger i New York?

vejrudsigt.pngJeg har en MacBook og er alt i alt mere end tilfreds med det. I computerens widget-funktion er der imidlertid en vejrudsigt, som jeg har set lidt skævt til. Jeg bruger den ikke, så det er ikke blevet til andet end at se skævt. Men da dagens prognose over de næste fem døgn i København lover ned til -18 om natten, har jeg alligevel undersøgt sagen. Jeg har nu fundet ud af, at firmaet accuweather, der står bag meldingerne, kun dækker USA, og så har jeg lært, at der åbenbart er et sted i staten NY, der hedder Copenhagen(??). Det er så dér, det bliver minus 18 mandag nat. Der kan man bare se.

Tilføjelse: Det forklarer så også månen i dagstimerne…

Tilføjelse: Jeg har lært mere! Se kommentarerne.

3 Responses to “Aha! Copenhagen ligger i New York?”


  1. 1 Andreas Johannsen 12.02.2007 kl. 10:49

    Ah det vejr… Så er du sikkert også interesseret i EarthDesk (både til win og mac). Det renderer et billede af jorden på din desktop ud fra satellitter og metrologiske data, så du kan se solens og månens oplysning af kloden samt skyformationer. Man får en helt anden fornemmelse af tid, når om eftermiddagen ser, at mørket komme snigende fra øst. Tjek http://www.xericdesign.com/earthdesk.php.

  2. 2 Morten Krogh Nielsen 14.02.2007 kl. 13:47

    Hej

    Det er ikke helt rigtigt hvad du skriver. Skriv blot Copenhagen, Denmark – så får du det triste vejr helt korrekt frem… Så den fungerer faktisk worldwide, man ja der er et København, hvor det er koldere…

    ;-)

  3. 3 Anders Stougaard 17.02.2007 kl. 14:21

    Du har jo ret Morten, tak for din korrektion. Jeg var vist lige lidt for hurtigt ude dér :-)

    – Og tak for hintet om EarthDesk, Andreas, har straks prøvet det, og det ser jo fantastisk ud, når man sådan har verden foran sig.

    Og så endnu en lille temperaturkommentar: Jeg er lige vendt hjem efter en skitur i Norge, hvor bilens termometer målte -27 °C om natten på vej derop og +2 °C samme sted om dagen på vej hjem. Det er da et temperaturspænd, der vil noget!


Skriv et svar

del.icio.us

Tweets

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.


