De sociale mediers målestok(ke)

Jeg har i en tidligere post skrevet om Forresters model til måling af ROI (return on investment) ved blogging, og hvordan der findes flere indikatorer og flere målestokke.

Mike Manuel på Media Guerrilla har gjort sig nogle interessante overvejelser i den forbindelse.

Forresters blog ROI model og Mikes måleovervejelser kendetegnes af to ting:

  1. Målemetoderne er ikke absolutte i deres natur, men relative i forhold til hvad man ellers ville have gjort.
  2. Det er ikke så svært at måle de sociale mediers evner enkeltvist, men det er meget svært at omregne de forskellige målestokke til én samlet score. Med andre ord er der tale om en blød gevinst.

– men har kommunikation ikke altid været sådan?

Og så har Karin Høegh spottet, at Computerworld har skrevet om en opfølgende undersøgelse fra Forrester, der viser, at sociale medier betaler sig, især hvis flere forskellige typer bruges sammen.

0 Responses to “De sociale mediers målestok(ke)”



  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




del.icio.us

Tweets

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.


%d bloggers like this: